Jaarplan persoonlijke vitatiteit

Jaarplan persoonlijke vilatiteit

Hoe vitaal ben jij ten opzichte van de kalenderleeftijd? Wil jij weten hoe jij er voor staat en hoe je je vitaliteit kunt verbeteren? En op welke manier je daar weer voordeel van hebt in je werk en thuis? Doe onze vitaliteitstest. Daaruit volgt een vitaliteitsplan en word je een jaar lang begeleid om dit - op een plezierige manier - in je leven te gaan toepassen en vast te houden. Bij vitaliteit gaat het om het vinden en behouden van de balans tussen inspanning en ontspanning fysiek en mentaal. In het jaarplan vitaliteit worden alle aspecten die daarop van invloed zijn meegenomen in de trainingen.


Doelgroep?

Voor iedereen die in zichzelf wil investeren. In een veilige omgeving, met respect voor elkaar, gaan wij werken met drie basis doelgroepen:

  • Re- vitaliteitsgroep: gericht op revitalisering/revalidatie en meer bewegen met plezier.
  • De groep recreatieve sporters, gericht op het verbeteren van de conditie in bredere zin. Wellicht oppakken van een oude of nieuwe sportactiviteit.
  • De High Intensitive Group; Voor diegene die resultaat en sport specifiek willen trainen.

Als je deelneemt verbind je je aan het jaartraject.


Het volledige programma bestaat uit 5 fases:

  • Fase 1: Vragenlijst

    Deze dien je in te vullen om inzicht te krijgen wat jouw behoefte is, zodat we een test op maat kunnen aanbieden.


  • Fase 2: Testdagen

    In groepen worden een aantal metingen en testen gedaan waarbij er geen sprake is van competitie.
    a) Metingen: bloeddruk, saturatie, gewicht, vet etc.
    b) Inspanningstesten en algemene testen.


  • Fase 3: Evaluatie

    Evaluatie van de test en de persoonlijke doelstelling. In een persoonlijk gesprek van een half uur bespreken we de vragenlijst, de resultaten van de testdag en de persoonlijke targets.


  • Fase 4: Groepindeling

    Groepindeling en groep specifieke planning.


  • Fase 5: Opvolging

    We begeleiden je een jaar lang om te volharden in jouw persoonlijke doelstellingen. We hebben wekelijks bijeenkomsten/trainingen en plannen vaste momenten in voor persoonlijk contact.